سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس و فیلم و مطلب ،به عبارت دیگه همه چی
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

 

آب هدیه گرانبهای الهی و مظهر نشاط، پاکی، شادی، سرزندگی و ادامه حیات بشر است اما همین آب حیات بخش با انتقال بیماری‌ و ایجاد همه‌گیری تا کنون جان تعداد زیادی از انسان‌ها را گرفته است و زیان‌های اقتصادی در اجتماعات به همراه داشته استمشخصات آب سالم:
آب سالم‌ آبی است که طعم، رنگ و بوی خاصی نداشته باشد ( بی رنگ، بی بو و بی مزه باشد.)، بدون عوامل زنده بیماری‌زا باشد، بدون مواد شیمیایی زیان آور باشد و مواد آلی و معدنی آن در کوتاه مدت و دراز مدت برای مصرف کننده زیان‌آور نباشد.
منابع آلودگی آب:
دفع غیر بهداشتی فاضلاب‌های شهری و صنعتی، سموم، کودهای شیمیایی، زباله، انواع آلاینده‌ها عوامل بیماری‌زا، مواد معدنی و آلی مضر از جمله منابع آلودگی آب به شمار می‌آیند.
بیماری‌های منتقله توسط آب:
از شایع‌ترین خطرات بهداشتی آب‌های آشامیدنی انتقال بیماری‌های باکتریایی، ویروسی، تک یاخته‌ای و انگلی است. سالانه چندین میلیون کودک زیر پنج سال در جهان در اثر ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند. بیماری‌های منتقله توسط آب مانند وبا، حصبه،‌ اسهال خونی باسیلی، فلج اطفال، هپاتیت، ژیاردیازیس و ... بیشتر از راه دستگاه گوارش و پوست وارد بدن انسان می‌شوند.
راه‌های پیشگیری:
حفاظت از منابع آب در مقابل آلودگی با فاضلاب انسانی، جوشانیدن آب به مدت یک دقیقه پس از زمان جوش آمدن،‌ رعایت بهداشت فردی، رعایت بهداشت مواد غذایی و کنترل حشرات.
توصیه‌های بهداشتی:
در پارک‌ها و تفریح‌گاه‌ها از آشامیدن آبهایی‌ که برای آبیاری استفاده می‌گردند خودداری و به تابلوهای راهنمایی که در این خصوص نصب شده است توجه کنید، به هنگام مسافرت‌های درون شهری اگر از سلامت آب آشامیدنی اطمینان ندارید حتما از آب آشامیدنی مطمئن و یا از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید، آب منابع سطحی مانند رودخانه‌ها و چشمه‌ها و قنات‌ها هر چند ظاهر آنها تمیز است ولی همیشه سالم نیستند و محافظت منابع آب از آلودگی، آسانتر از پاکیزه نمودن آن پس از آلودگی است. پس آب‌ها را آلوده نکنید تا از آب سالم بهره‌مند شوید.
   

 




موضوع مطلب : علم شیمی(تحقیقات شیمی)

          
جمعه 91 آذر 17 :: 9:0 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 1
  • کل بازدیدها: 47163
امکانات جانبی